Ayıplı maldan kim sorumlu olur?
Ayıplı mal, tüketiciye teslim anında, taraflar arasında kararlaştırılan örnek veya modele uymaması veya objektif olarak taşıması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye uygun olmayan maldır. Bu nedenle satıcı, sözleşme konusu malı satış sözleşmesine uygun olarak teslim etmekle yükümlüdür.
Aldığımız ürün kusurlu çıkarsa ne yapmalıyız?
Satın aldığınız ayakkabının ayıplı olması halinde iki yıllık zamanaşımı süresi içerisinde Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurarak şikâyetinizin giderilmesini talep edebilirsiniz.
Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?
Öncelikle ürünün etiketleri, ambalajı, reklamları ve kullanım kılavuzları incelenerek ürünün orada belirtilen özelliklere sahip olup olmadığı kontrol edilmelidir. Ürün bu özelliklere uymuyorsa veya reklamlarda ve duyurularda verilen bilgilerle uyuşmuyorsa ürün arızalı kabul edilir.
Ayıplı mal aldığımızda ne yapmalıyız?
Tüketicinin satın aldığı malda kusur varsa, müşteri bunu teslimat tarihinden itibaren 30 gün içinde bildirmelidir. Malda gizli bir kusur olması durumunda, kullanım sürecinde ortaya çıkan kusur 2 yıl içinde bildirilebilir. Ancak, bildirimi mümkün olan en kısa sürede yapmak tüketicinin çıkarınadır.
Satın aldığımız bir mal ayıplı çıkarsa ne gibi haklarımız vardır?
Ayıplı mal satışı halinde tüketicinin hakları Bu seçimlik haklarda tüketici; Müşteri, malın bedelini iade etme, malı ayıpsız bir mal ile değiştirme veya ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Satıcı, tüketicinin bu isteğini yerine getirmekle yükümlüdür.
Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?
Tüketiciler, Ücretler Kanunu uyarınca yasal ücretlerden muaf tutulsalar da, masrafların önceden ödenmesi ve delillerin önceden ödenmesi gibi yasal masraflar yine de tüketici tarafından karşılanmalıdır.
Ayıplı mal davası ne kadar sürer?
Arızalı araç davası ne kadar sürer? Dava açılmadan önce satılan aracın kusurları konusunda bilirkişilerin yaptığı tespitlere bağlı olarak davanın 2 ila 4 yıl arasında sürmesi beklenir. Mahkeme sürecinde tespitler yapılırsa süreç daha da uzun sürecektir.
Tüketici mahkemesini kazandım ne yapmalıyım?
Tüketici hakem heyeti kararının tebliğinden itibaren 15 gün içinde şirkete kararın uygulanması talebinde bulunabilirsiniz. Ayrıca doğrudan icra takibini de başlatabilirsiniz.
Ayıplı ürünü nereye şikayet edebilirim?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Ayıplı mal şartları nelerdir?
Ayıplı mal sayılması için, sözleşmede kararlaştırılan malın teslim edilmiş olması, ancak malın beyan edilen nitelikte olmaması veya malın niteliği ve kalitesi gereği taşıması gereken özelliklere sahip olmaması gerekir. Bu nedenle, malın miktarının az olması ayıp olarak değerlendirilmez.
Tüketici mahkemesi kaç ay sürer?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.
Ayıptan sorumluluk kaç yıldır?
6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu’nun 231. maddesine göre; Satıcı, daha uzun bir süre sorumluluk üstlenmedikçe, satılan malın ayıbından doğan sorumluluğa ilişkin dava, satılan malın alıcıya devredildiği tarihten itibaren iki yıl sonra, satılan malın ayıbı daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, zamanaşımına uğrar.
Ayıplı malın ihbarı nasıl yapılır?
Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir forma tabi olmadığından yapılıp yapılmadığının ispatı da gayri resmidir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet dava yoluyla da yapılabilir.
Ayıplı mal davası kime karşı açılır?
Tüketici ayrıca, ücretsiz onarım veya ürünün ayıpsız bir ürünle değiştirilmesi hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da ileri sürebilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı bu hakların yerine getirilmesinden birlikte sorumludur.
Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?
– Satılanı alıkoyabilir ve ayıp oranında satış bedelinden uygun bir indirim isteyebilir. – Satılanın, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz onarılmasını isteyebilir. – Veya satılanın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir. – Alıcı ayrıca genel kurallara göre tazminat talep etme hakkına sahiptir.
Ayıplı mal davası kime karşı açılır?
Tüketici ayrıca, ücretsiz onarım veya ürünün ayıpsız bir ürünle değiştirilmesi hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da ileri sürebilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı bu hakların yerine getirilmesinden birlikte sorumludur.
Satıcının ayıptan sorumluluğu şartları nelerdir?
Satıcının, sattığı maldaki ayıplardan sorumlu tutulabilmesi için, satılan malın alıcıya teslim edilmiş olması; alıcının satılan malı muayene etmesi (muayene) ve herhangi bir ayıp tespit ederse bunu satıcıya bildirmesi (ihbar) gerekir.
Ayıplı mal satanı nereye şikayet edebilirim?
– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.
Ayıptan sorumluluk kaç yıldır?
6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu’nun 231. maddesine göre; Satıcı, daha uzun bir süre sorumluluk üstlenmedikçe, satılan malın ayıbından doğan sorumluluğa ilişkin dava, satılan malın alıcıya devredildiği tarihten itibaren iki yıl sonra, satılan malın ayıbı daha sonra ortaya çıkmış olsa dahi, zamanaşımına uğrar.