İade yoktur yasal mı?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.
Değişim var iade yok ne demek?
Bu nedenle, “değişim, iade yok”, “iade yok”, “sadece değişim” veya “iade mümkün değil” gibi ifadelerin Instagram alışverişleri üzerinde yasal bir etkisi yoktur ve tüketicinin yasal iade hakkı bununla yerine getirilemez. Tutarı belirli bir şekilde veya sözleşme yoluyla sınırlamak mümkündür.
Mağazanın iade almama hakkı var mı?
Mağazadan satın alınan ürünler için cayma hakkı. 6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’da, mağaza veya işyerinde görülerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanınmamıştır. Bu kanuna göre, mağazalar böyle bir geri ödeme almak zorunda değildir.
Geri iade almayan mağaza nereye şikayet edilir?
ALO 175. Bakanlığımız bünyesinde kurulan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken yetkili mercilere yönlendirildiği bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.
Hangi durumlarda iade olmaz?
Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Koşulsuz iade var mı?
Yürürlükteki 6502 sayılı Kanun hükümleri uyarınca, satın aldığımız malın ayıplı veya satın alma şeklimize göre arızalı olmaması durumunda dahi, herhangi bir gerekçe göstermeden satın aldığımız maldan cayma hakkına sahibiz.
Hangi durumlarda iade kabul edilmez?
Genel İade Politikası Orijinal kutusu veya ambalajı hasar görmüş (örneğin, bir nakliye etiketi yapıştırılmış veya bantlanmış olması nedeniyle) veya yeniden satılabilirliğini kaybetmiş ürünler için iade kabul edilmeyecektir. Bu tür ürünler başka bir müşteri tarafından satın alınamaz.
Alışverişte tüketici hakları nelerdir?
Tüketicilerin yürürlükteki yasal kurallar ve düzenlemeler kapsamında çevrimiçi alışveriş yaparken sahip oldukları haklar arasında şunlar yer almaktadır: Cayma hakkı … Malların teslimatını kontrol etme hakkı … İletişim bilgileri talep etme … Güvenli ödeme koşullarının sağlanması … Uyuşmazlık çözüm organına başvurma hakkı … İletişim ve müşteri hizmetleri hakkı22 Aralık 2023
Satıcı ürünü iptal edebilir mi?
Evet, satıcılar isterlerse siparişlerini iptal edebilirler.
Mağazadan alınan ürün değişimi kaç gündür?
Mağazadan satın aldığınız ürünü, koşullar sağlandığı takdirde iade edebilirsiniz. Bazı mağazalar satın alınan ürünü 15 (on beş) gün içinde koşulsuz iade ederken, bazı mağazalar ürünü 7 ila 7 gün içinde iade eder ve bazıları da ürünü aynı gün koşulsuz olarak iade eder.
Ayıpsız misli ile değişim ne demek?
Satıcı, alıcının seçim hakkını kullanmasını, derhal ayıpsız benzer bir malı teslim ederek ve uğradığı bütün zararı tazmin ederek engelleyebilir. Alıcı, sözleşmeden dönme hakkını kullanır ve şartlar bunu haklı kılmazsa, hâkim satılan şeyin onarılmasına veya satış bedelinin düşürülmesine karar verebilir.
Koşulsuz iade hakkı kalktı mı?
23 Ağustos 2022 tarihli Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde yapılan düzenlemeyle, internetten satın alma sırasında tüketiciye teslim edilen cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı kaldırılmıştır.
Tüketici haklarına şikayet edince ne olur?
Tüketici hakem heyetine yapılan başvurular, başvurunun yapıldığı tarih ve sıraya bağlı olarak en geç altı ay içinde görüşülerek karara bağlanır. Başvurunun türüne göre karar süresi en fazla üç ay uzatılabilir.
Alo 175’i hangi durumlarda aramalıyız?
Bakanlığımız bünyesinde kurulan Tüketici Danışma Merkezi ‘Alo 175’, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm sunulduğu ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir ‘çağrı merkezi uygulaması’ olarak hizmet vermektedir.
Bir mağazayı nereye şikayet edebilirim?
Şahsen veya avukat aracılığıyla; Başvurular, tüketici uyuşmazlık çözüm organlarına şahsen, posta yoluyla veya Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) üzerinden elektronik ortamda yapılabilir.
İade kabul etmek zorunlu mu?
6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, mağaza veya işyerlerinde görüntülenerek satın alınan ürünler için cayma hakkı tanımamaktadır. Mağazalar, yasal olarak, herhangi bir sebep göstermeden satılan malları geri almakla yükümlü değildir.
Geri iadesi olmayan ürünler nelerdir?
Tüketicinin özel istek ve ihtiyaçlarına göre üretilebilen veya değiştirilebilen ürünler, çabuk son kullanma tarihi geçen veya son kullanma tarihi geçen ürünlerdir. Her türlü yazılım ve VCD, CD, kaset.Daha fazla ürün…
Koşulsuz iade hakkı kalktı mı?
23 Ağustos 2022 tarihli Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde yapılan düzenlemeyle, internetten satın alma sırasında tüketiciye teslim edilen cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı kaldırılmıştır.
Para iadesi yapmayan firmaya ne yapılır?
Şirket parayı iade etmezse ve tüketici işleminin bedeli kanunda belirlenen limitlerin altında kalırsa, işlemin yapıldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki il veya ilçe tüketici hakem heyetlerine şikâyette bulunulması gerekir.